- System operacyjny: Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit
- Pamięć RAM: 2 GB (dla systemu 32-bit) lub 4 GB (dla systemu 64-bit)
- Procesor: 2,4 GHz
- Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
- Karta dźwiękowa, głośniki lub słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)
- Mysz lub inne urządzenie wskazujące
- Port USB 2.0/3.0
- 1 GB miejsca na dysku twardym
Logopedia PRO – LOGORYTMIKA
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/f3/36/d70411bc0d14a367cbd9ecc924272763f33663288e2c7d39041114a7fe37d498.jpg.webp)
Program przeznaczony do stymulacji najważniejszych obszarów leżących u podstaw umiejętności mowy: motoryki i słuchu.
Zastosowanie: profilaktyka i terapia logopedyczna, zajęcia z dziećmi z zaburzeniami słuchu
Odbiorcy: logopedzi, nauczyciele przedszkola (dzieci młodsze)
Beneficjenci: dzieci uczące się mówić, dzieci z wadami wymowy i/lub zaburzeniami słuchu i komunikacji
W zestawie Logorytmika znajdują się:
- program multimedialny na pendrive,
- profesjonalny mikrofon,
- przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć oraz zestawy tekstów terapeutycznych.
UWAGA! Programy multimedialne z serii LOGOPEDIA PRO stanowią doskonałe uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica”.
Dodatkowo w nowej edycji:
- licencja na 2 urządzenia,
- publikacja "Podręczny zestaw obrazkowy" w zestawie,
- 2 lata gwarancji.
![](https://cms.nowaera.pl/data/default/84/f3/252352d19e6478273c01a8f923edb6e884f3c4a2360a7f98fefc93459daafb8b.png.webp)
![](https://cms.nowaera.pl/data/default/12/42/d4274ff88a11eb0e4650c963ae4cb2d412426e98e7a276cfc33de8d415b35c1f.png.webp)
Aktywna tablica – środki na SPE dla szkół podstawowych
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/93/31/21c85ed7ee37ac08957093a7d157613193318af6041bf4d44f349f67fc57d52d.png.webp)
Program multimedialny LOGOPEDIA PRO – LOGO-GRY spełnia wymogi programu "Aktywna tablica 2021-2024" dla szkół podstawowych i może być kupiony w ramach otrzymanego wsparcia finansowego.
Zestaw 26 gier wspomaga i uatrakcyjnia terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy, a także dzieci z autyzmem, mutyzmem oraz dzieci z opóźnionym rozwojem intelektualnym. Program umożliwia ćwiczenia rytmiki mowy, modulacji i intonacji głosu oraz zaburzeń fazy wydechowej.
Może być wykorzystany jako pomoc w terapii psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji, w terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, a także dla uczniów wymagających terapii logopedycznej.
Nowa publikacja w zestawie
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/30/11/5188a9c0c6b136495f3453434e67bf1c3011ed35b8b55dc7d450048697a4c66b.jpg.webp)
Nowa edycja programu LOGOPEDIA PRO - LOGORYTMIKA to efekt rozmów z użytkownikami. Wprowadziliśmy zmiany, o które prosili specjaliści, dlatego w nowej edycji program można instalować na 2 urządzeniach równolegle i jest dostępny z 2-letnią gwarancją.
Nowością jest również drukowana publikacja "Podręczny zestaw obrazkowy" zawierająca ponad 300 ilustracji do rozwijania słownictwa, kompetencji komunikacyjnych i funkcji percepcyjno-motorycznych.
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci z niepełnosprawnościami o ograniczonym zasobie słownictwa i z problemami z porozumiewaniem się. Kolorowe, realistyczne ilustracje są podzielone na 17 podstawowych kategorii najczęściej wykorzystywanych w komunikacji. Terapeuta lub nauczyciel może je wyciąć, a następnie wykorzystać w dowolny sposób podczas zajęć – liczne pomysły na przykładowe zastosowania obrazków znajdują się we wstępie do publikacji. Są to np.: nazywanie obiektów na ilustracjach, opisywanie ich, tworzenie zdań i historyjek z wykorzystaniem obrazków.
W końcowej części publikacji mieszczą się etykiety do wycięcia, które stwarzają dodatkowe możliwości wykorzystania materiału.
Opis szczegółowy
LOGORYTMIKA jest programem multimedialnym, który pokazuje, jak w ciekawy sposób wykorzystać można rytmikę i muzykę w profilaktyce i terapii logopedycznej.
Główne obszary wykorzystania programu LOGORYTMIKA:
- profilaktyka zaburzeń mowy i języka,
- wspomaganie nabywania umiejętności językowych,
- wspomaganie, urozmaicanie wychowania słuchowego,
- stymulowanie pola słuchowego,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania dźwięków,
- wsparcie w terapii opóźnionego rozwoju mowy,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- praktyczne zastosowanie w surdopedagogice i surdologopedii.
Program szczególnie pomocny jest w terapii dzieci z:
- zaburzeniami rozwoju języka i słuchu,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- opóźnionym rozwojem funkcji poznawczych.
Sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie wiele. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy. Autorzy wyszli z założenia, że najlepszego doboru metod dokona terapeuta/nauczyciel znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.
Program LOGORYTMIKA wspiera realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziecko:
- wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- wykazuje sprawność ciała i koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;
- uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów;
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach;
- eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku;
- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni.
Program współpracuje również z:
- tablicą interaktywną,
- komputerem z panelem dotykowym.
Nagroda główna w konkursie Świat Przyjazny Dziecku
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/5d/a5/f22c575b4a2c0ecb233cb1d5e90732285da5b1f7995464f7364fb62ac04cc4cd.png.webp)
Seria specjalistycznych, multimedialnych programów eduSensus z dopiskiem PRO otrzymała główną nagrodę w XXI edycji konkursu ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU w kategorii EDUKACJA.
Konkurs to jedna z najstarszych inicjatyw Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Kapituła konkursowa docenia najbardziej wartościowe na rynku produkty, miejsca i rozwiązania służące dzieciom i ich bezpieczeństwu, a także pozytywnie stymulujące ich rozwój.
Wymagania techniczne
Zawartość zestawu
Elementy zestawu (liczba sztuk):
- Pendrive z instalatorem (2),
- Publikacja Przesiewowe badanie mowy (1),
- Karta SD (+ adapter) z materiałem na urz. mobile (1),
- Instrukcja instalacji (1),
- Umowa licencyjna z dokumentem gwarancyjnym (1),
- Mikrofon JTS PM-35USB