Aplikacja logopedyczna LOGOMINY
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/83/af/0bb14fc6863962b201abb950846b2eeb83af78c603319962fa3d34b0b475ff8d.jpg.webp)
Przedstawiamy najnowszą BEZPŁATNĄ, multimedialną pomoc logopedyczną, dzięki której logopeda urozmaici zajęcia logopedyczne, a rodzic może ćwiczyć z dzieckiem w domu. Aplikacja Logominy składa się z 25 ekranów przedstawiających dziewczynkę lub chłopca, którzy prawidłowo prezentują głoski języka polskiego mające charakterystyczne labiogramy: a, e, i, o, u, y, m, l, r, f, w, p, b, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, sz, ż, cz, dż.
Aplikacja jest do pobrania bezpłatnie z Google Play na urządzenia z systemem Android.
Co wyróżnia aplikację LOGOMINY?
![](https://cms.nowaera.pl/data/scalecrop/2340x396/25/ff/0304742da7c850cdc0df16c7f6008e9825ff1cb70215646623f357402be8412c.jpg.webp)
Dlaczego labiogramy?
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/4a/1a/26fc0c783226756b39e5e704aeec5ee24a1a7e9e4b167654287f390df1b21ea7.png.webp)
Spośród wszystkich badań stosowanych w fonetyce dla zobrazowania głosek labiografia, koncentrująca się na charakterystyce ułożenia warg, jest dla dzieci najczytelniejsza. W aplikacji przedstawiono tylko te labiogramy, które mają właśnie charakterystyczny, czytelny układ warg. Na zdjęciach znajdują się dodatkowe oznaczenia, wskazujące na charakter głoski. Dzięki ćwiczeniom wykonywanym z aplikacją LOGOMINY rozwijamy świadomość artykulacyjną dziecka (ułożenie warg, języka, zębów przy wymawianiu głosek).
Logopeda może w twórczy sposób wykorzystać aplikację, proponując zabawę np. w odgadywanie głoski, którą dziewczynka i chłopiec prezentują na zdjęciu. Każda z 25 plansz to zadanie dla dziecka polegające na odtworzeniu prezentowanej głoski przed aparatem w smartfonie lub tablecie. Na koniec pracy z aplikacją, wszystkie zdjęcia zrobione podczas sesji można zapisać.
To nie jedyny sposób pracy z aplikacją LOGOMINY. Logopeda może skorzystać ze scenariuszy zajęć w formacie PDF. Autorką scenariuszy i konsultantem metodycznym aplikacji jest Anna Walencik-Topiłko – doktor nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa, wieloletni wykładowca z zakresu metody terapii i diagnozy logopedycznej oraz logopeda – teoretyk i praktyk z 25-letnim doświadczeniem.