Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego - Poradnie

Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

Priorytet FERS.01 Umiejętności

Działanie 01.06 Edukacja włączająca

 

W ramach naboru zostały wybrane dwa projekty.

Kompleksowe wsparcie dla publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym specjalistycznych, działających w województwie dolnośląskim

Celem projektu jest wdrożenie zmian organizacyjnych w 51 publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym specjalistycznych, działających w naszym regionie. Zmiany mają zwiększyć dostępność usług, poprawić współpracę z lokalnymi instytucjami wspierającymi dzieci i młodzież uczącą się oraz wprowadzić model biopsychospołeczny w pracy poradni, w miejsce  obecnego modelu medycznego. 

Projekt obejmuje konkurs grantowy dla poradni oraz szkolenia dla pracowników, które podniosą jakość świadczonych usług.  

Czas realizacji:01.05.2025 - 30.04.2028 

Całkowita wartość projektu:7 037 250,00 zł 

Dofinansowanie: 7 037 250,00 zł z następujących źródeł: 

a) ze środków europejskich w kwocie 5 807 138,70 zł  
b) ze środków dotacji celowej w kwocie 1 230 111,30 zł

Perspektywa 3P

to 15 innowacyjnych projektów realizowanych przez Uniwersytet Śląski w Katowicach, które skoncentrowane są na kompleksowym wsparciu publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych (PPP). Odpowiadają one na rosnące potrzeby dzieci, uczniów i ich rodzin, a także instytucji wspierających – w tym szkół, samorządów i jednostek ochrony zdrowia psychicznego.

 

Głównymi celami projektów są:

Wsparcie publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych w zmianie modelu ich działania na bardziej dostępny, zintegrowany i oparty na współpracy międzysektorowej.

Uzupełnienie zasobów w zakresie wyposażenia PPP, niezbędnych do osiągnięcia wyżej wymienionego celu.

Rozwój kompetencji osób pracujących w PPP, ukierunkowany na wiedzę i umiejętności w zakresie: oceny funkcjonalnej, umiejętności wykorzystania narzędzi diagnostycznych, zarządzania zmianą i procesami oraz projektowania wsparcia w oparciu o Model Wsparcia Międzysektorowego (MWM).

Oferta w ramach projektów

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Nowej Ery, spełniającą 100% wymagań programu FERS. W ramach wybranych projektów poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą znacząco wzbogacić i unowocześnić wyposażenie i infrastrukturę. Dzięki temu zwiększą atrakcyjność i skuteczność prowadzonych zajęć, ale też zyskają szansę na poszerzenie możliwości terapeutycznych w placówkach.

Uwaga Słuchowa PRO - Generacja 4

UWAGA SŁUCHOWA PRO czwartej gerenacji, to odpowiedź na potrzeby dzieci, młodzieży i dorosłych z różnymi trudnościami: dysleksją, dyskalkulią, z dysfunkcjami słuchowymi i ruchowymi, problemami z emisją głosu, zaburzeniami koncentracji uwagi czy też pamięci, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD, a także depresją. Dla wielu z tych osób pomocna może być terapia oparta na metodzie prof. Alfreda Tomatisa.

Dostęp do platformy eduSensus

Platforma eduSensus do terapii i wspierania rozwoju to pierwsze specjalistyczne rozwiązanie online dla specjalistów i nauczycieli, które można dopasować do indywidualnych potrzeb uczniów. Platforma składa się z multimedialnych ćwiczeń, materiałów audiowizualnych i plików do druku do ciekawej, angażującej i efektywnej pracy z dziećmi i młodzieżą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.

Użytkownicy znajdą tu zestawy ćwiczeń multimedialnych i materiałów uzupełniających, a także scenariuszy zajęć i materiałów dla terapeuty, tworzących kompletne metody pracy terapeutycznej. Odpowiadają one na wszystkie najczęściej występujące w populacji szkolnej trudności i deficyty.

Dostęp do platformy jest oferowany dla całej placówki, bez ograniczeń w liczbie użytkowników.

Programy multimedialne eduSensus

To nowoczesne narzędzia wspierające terapię dzieci z trudnościami edukacyjnymi, takimi jak spektrum autyzmu, trudności w koncentracji uwagi, zaburzenia mowy, a także percepcji słuchowej i przetwarzania słuchowego oraz trudności o charakterze emocjonalnym. Od ponad 20 lat pomagają terapeutom i nauczycielom w diagnozie i pracy z uczniami o specjalnych potrzebach. Zawierają interaktywne ćwiczenia, gry, scenariusze zajęć i karty pracy, które rozwijają kompetencje językowe, emocjonalne i poznawcze. Programy są dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka i mogą być wykorzystywane w placówkach oraz w domu. Większość z nich posiada status wyrobu medycznego, co potwierdza ich skuteczność i bezpieczeństwo. Sprawdzą się w pracy z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych. W zależności od specyfiki programu, można wykorzystywać ich zasoby na zajęciach indywidualnych, z małą grupą lub z całą klasą – również na monitorach interaktywnych.

 

Publikacje do kształcenia specjalnego

Publikacje do kształcenia specjalnego Nowej Ery to kompleksowe materiały edukacyjne stworzone z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W naszej ofercie znajdują się dwie serie publikacji Pewny Start oraz Akademia Pomysłów. Znane na rynku podręczniki, materiały edukacyjne i ćwiczeniowe od lat wspierają edukację uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Przygotowaliśmy zupełnie nową metodę w podziale na poziomy kształcenia. 8 poziomów od A do H zapewnia kompletny materiał na każdy rok szkolny i wygodną pracę z każdym uczniem.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Zapraszamy do kontaktu poprzez poniższy formularz - zespół konsultantów dopasuje ofertę możliwości finansowania do potrzeb Państwa placówki.