![header image](https://cms.nowaera.pl/data/scale/450/77/98/6d61e11d28afcfb28b84b2ce22877df777989ec03321bf231ab934d4849d69bc.png.webp)
Kształcenie specjalne
Publikacje uzupełniające
Oferta edukacyjna
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą praktycznych publikacji wspierających kształcenie specjalne na różnych etapach nauczania: w klasach 1-3 szkoły podstawowej, w klasach 4-8 szkoły podstawowej, a także podczas zajęć przysposabiających do pracy. Wszystkie materiały zostały przygotowane przez praktyków o wieloletnim doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniemi o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym, lub znacznym, ze spektrum autyzmu, a także o specjalnych potrzebach edukacyjnych innego rodzaju.
Pewny start. Instrukcje zachowań
Cel serii: pomoc uczniom w zwiększaniu samodzielności i zapoznawanie ich z typowymi sytuacjami w życiu społecznym.
Cechy charakterystyczne serii: proste polecenia napisane tzw. tekstem łatwym do czytania, realistyczne zdjęcia, skoncentrowanie każdej publikacji na jednej tematyce, publikacje ułatwiające funkcjonowanie ucznia.
Zadania polegają na ćwiczeniu (samodzielnym i z pomocą nauczyciela lub rodzica) ważnych w życiu ucznia czynności na podstawie prostych instrukcji.
Przykładowa tematyka:
- higiena i choroba,
- pory roku,
- kino, kawiarnia, zakupy, jedzenie,
- dobre maniery i dbanie o wygląd,
- komunikacja,
- nagłe zdarzenia i bezpieczeństwo (na drodze, w internecie).
![](https://cms.nowaera.pl/data/scalecrop/2340x299/da/ea/883c5012d5b4f357c1172272647ac976daea13105438087fac22ea5f85743095.jpg.webp)
Brak wyników!
Pewny start. Karty demonstracyjne
Cel: rozwijanie funkcji poznawczych, pomoc uczniom w utrwaleniu wiedzy, uatrakcyjnienie procesu uczenia się dzięki kolorowym, ciekawym materiałom.
Cechy charakterystyczne serii: kolorowe plansze z dużymi wyraźnymi ilustracjami pogrupowanymi tematycznie. Seria składa się z 4 publikacji – kart demonstracyjnych, które pomagają uczniom w utrwalaniu podstawowych zagadnień związanych z:
- Polską – jej symbolami, miastami, podziałem administracyjnym, sąsiednimi krajami,
- pogodą i zjawiskami atmosferycznymi,
- cechami pór roku,
- najbardziej charakterystycznymi elementami kontynentów.
![](https://cms.nowaera.pl/data/scalecrop/2340x299/e3/7f/c9f8c146cfd246b1750839e9e0d1d194e37fef01c1e6af71fc44e0b31262ca32.jpg.webp)
Brak wyników!
Pewny start. Czytam sam
Cel serii: przygotowanie uczniów do samodzielności, samoobsługi, poznania swoich mocnych i słabych stron, budowanie samoświadomości i umiejętności organizowania sobie czasu wolnego.
Cechy charakterystyczne serii: teksty napisane tzw. językiem łatwym do czytania, sytuacje opisywane w publikacjach odpowiadające realnym, codziennym wydarzeniom z życia uczniów.
Tematyka:
- dobre i kulturalne zachowania,
- pomoc w domu,
- jaki jestem,
- kim jestem,
- jestem konsumentem,
- jestem Polakiem, Polką,
- dbam o zdrowie,
- opiekuję się zwierzętami domowymi,
- mam hobby.
![](https://cms.nowaera.pl/data/scalecrop/2340x299/76/30/d5c46a292aa39b8e1a0244fa54f786c97630cda5ff6d1444ea23de26ea372772.jpg.webp)
Brak wyników!
Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne
Cel serii: usprawnienie funkcji psychofizycznych i społecznych uczniów. Zajęcia rewalidacyjne to kompleksowy, specjalistyczny zestaw różnorodnych ćwiczeń i kart pracy usprawniający funkcje psychofizyczne.
Cechy charakterystyczne serii: kompleksowe zestawy ćwiczeń usprawniających poszczególne funkcje, kolorowe materiały, prosta forma (minimalna, niezbędna do wykonania zadania ilość elementów na stronie), dołączona płyta z nagraniami do pracy nad percepcją słuchową.
Z materiałami można pracować w:
- szkołach specjalnych,
- szkołach z oddziałami integracyjnymi,
- ośrodkach szkolno-wychowawczych,
- poradniach psychologiczno-pedagogicznych,
- szkołach ogólnodostępnych, do których uczęszczają uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, przede wszystkim na zajęciach rewalidacyjnych, a także korekcyjno-kompensacyjnych i na terapii pedagogicznej.
Proponowany poziom edukacyjny:
- poziom: szkoła podstawowa klasy I-IV.
- poziom: szkoła podstawowa klasy V-VI.
- poziom: szkoła podstawowa klasy VI-VIII, PDP.
Publikacje z poziomu 1 i 2 powstały we współpracy ze specjalistami z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorkami publikacji z poziomu 3 są Zyta Czechowska (Nauczyciel Roku 2019) oraz Jolanta Majkowska.
![](https://cms.nowaera.pl/data/scalecrop/2340x299/8a/b2/ce842cf0e2d6f3e9949866a06b852b0e8ab219fd1476cd64d676225f3aa4b740.jpg.webp)
Brak wyników!