![header image](https://cms.nowaera.pl/data/scale/450/b5/79/a5ae0fab19e150b108520ebf23f9fc6fb57946a4c64eb73c46163ed30929d262.jpg.webp)
GREAT
Czym jest GREAT?
Warsztaty GREAT to seria pięciu spotkań rozwijających kompetencje nauczyciela XXI wieku. Zobacz wykłady G jak grupa, R jak relacje, E jak efektywność, A jak autorytet, T jak technologia. Wzbogać swój warsztat o praktyczne narzędzia, skuteczne metody, nowoczesne sposoby działania w klasie i w szkole.
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/a8/e1/8a05ba5addf41d7beb1fac406600c88fa8e1a160477a91e3e2ba33a6aeaeaaa8.jpg.webp)
G jak grupa - Twoje Lego – buduj, cementuj, integruj
Grupa jest jak Lego. Kto z nas nie bawił się jako dziecko Lego, kto z nas nie budował, nie burzył i nie budował od nowa? Co jest najważniejsze w konstrukcji Lego? Podstawa, którą budujemy, dopełniamy, uzupełniamy o nowe elementy. A co się stanie, jeżeli dojdziemy do wniosku, że powinniśmy wprowadzić zmianę, choćby najdrobniejszą? Tak, właśnie… Często rozbieramy naszą budowlę do samej podstawy.
I tak samo jest z grupą. Grupę, jej bazę, należy wpierw zbudować, potem nad nią niezmiennie pracować, aby ją scementować i zintegrować. To ciągły proces, a my jesteśmy bez przerwy aktywni. Pojawiają się czasem trudne sytuacje, ale nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. To niestety fakt. Czemu? Bo każda grupa jest inna, inne są sytuacje, w których pracujemy z ludźmi.
Obejrzyj warsztat i pobierz Great Book!
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/6d/df/696e390d290e4821d6579df1f94bb9626ddfe13eecb499d67335c749f52863e6.jpg.webp)
R jak RELACJE – efekt domina a szkolna codzienność
Relacje w środowisku szkolnym to specyficzny mechanizm. Dlaczego? Szkolna codzienność jest nieprzewidywalna, ale jedno jest pewne: w budowaniu relacji konieczne są elastyczność, umiejętność dopasowania. Tak jak w dominie: poszczególne elementy powinny do siebie pasować. Wyobraź sobie sytuację, gdy klocki domino stoją jeden za drugim, a ktoś nieumiejętnie próbuje wyjąć jeden z nich, co sprawia, że klocki upadają… I to w jakim tempie! Nie da się tego powstrzymać. Podobnie jest w przypadku relacji.
Obejrzyj warsztat i pobierz Great Book!
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/a3/d4/b412d7fee9acf02d92ea11279db1276fa3d48590ca6184eb173bd550f5df5fcc.jpg.webp)
E jak efektywność. Efektywnie i efektownie, czyli szkolne Monopoly
Strategiem nie trzeba się urodzić! Zagraj z nami w edukacyjny Monopol – pokażemy Ci, jak wejść na drogę wykorzystania efektywnych (i efektownych!) metod pracy w drodze do szkolnego sukcesu. Z nami wyznaczysz edukacyjne cele, nauczysz się badać potrzeby uczniów, ewaluować zadania oraz udzielać informacji zwrotnej. Zobaczysz, jak ważne jest efektywne prezentowanie materiału na lekcji na przykładzie nowoczesnych metod królujących obecnie w edukacyjnym świecie. Zaprezentujemy „odwrócone nauczanie”, CLIL oraz metodę projektu. Ponadto będziesz mógł stanąć twarzą w twarz z innowacją pedagogiczną i zrobić pierwsze kroki w stronę stworzenia swojej własnej! A wszystko w przestrzeni win-win i efektywnego zarządzania czasem, bo spełniony nauczyciel to szczęśliwy uczeń!
Obejrzyj warsztat i pobierz Great Book!
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/b7/29/41251ffa228766ad13445e0fb189e7aeb729d297337ff69959db8d8ad03aaa53.jpg.webp)
Budowanie AUTORYTETU nauczyciela – jak to działa?
Z czym wielu z nas ma problem, z czym w naszej szkolnej codzienności sobie nie radzimy, co spędza nam często sen z powiek? Autorytet, a właściwie często jego brak. I wcale nie dotyczy to tylko tych najmłodszych nauczycieli, tych, którzy nie mają doświadczenia. Dotyczy wielu z nas.
Budowa własnego autorytetu to najważniejsze, czym nauczyciel/wychowawca czy inna osoba pracująca z dziećmi i młodzieżą powinni zająć się na samym początku swojej pracy. Pobłażanie i próba zaskarbienia sobie serc podopiecznych na pewno w dłuższej perspektywie nie przyniosą efektów, bo taka postawa nie pozwala na wprowadzenie zasad i dyscypliny. Co zatem należy zrobić podczas pierwszych spotkań z dzieciakami, aby nas słuchały i aby praca z nimi była efektywna i satysfakcjonująca wszystkich zainteresowanych, czyli nauczyciela, dziecko i jego rodzica?
Obejrzyj warsztat i pobierz Great Book!
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/62/5a/24a5bbcb083a366ba7a7e7ae503e06dd625ae025b0f81d4fdd4f0c27fbb7c87c.jpg.webp)
T jak TECHNOLOGIE - TIK? TAK!!! – w świecie cyfrowych tubylców
Czujesz się przytłoczony mnogością nowoczesnych narzędzi technologicznych – aplikacji, stron, materiałów i programów? Cały czas wydaje Ci się, że wszyscy tyle wiedzą, a Ty stoisz w miejscu? Koniecznie wejdź z nami do świata cyfrowych tubylców za pomocą prostego „narzędziownika” e-nauczyciela, dzięki któremu poznasz i usystematyzujesz narzędzia TIK pod kątem: tworzenia skutecznych materiałów lekcyjnych i stosowania ich w procesie edukacyjnym, testowania, pracy wychowawczej oraz komunikacji z uczniami i rodzicami. Zapraszamy Cię w podróż po najnowszych rozwiązaniach technologicznych, które ułatwiają i usprawniają pracę w klasie (i poza nią), rozwijają praktyczne umiejętności uczniów i prowadzą ich do edukacyjnego sukcesu. Ponadto udowodnimy, że TIK to wielki sprzymierzeniec „odwracania nauczania”, „CLIL-owania” i pracy metodą projektu edukacyjnego.Obejrzyj warsztat i pobierz Great Book!
Prelegentki
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/4c/37/7948b4247fbf460a97a8618c31cb29ba4c378fa3b20a4e9b6d045c0bf3915a5b.png.webp)
Justyna Mak
Przygodę z nauczaniem języka angielskiego rozpoczęła w 2000 r. Posiada 10-cio letnie doświadczenie jako lektor w prywatnej szkole języków obcych w grupach młodzieżowych i dorosłych, do chwili obecnej pracuje jako nauczyciel w technikum.
W swojej pracy wierzy w autonomię i potencjał ucznia, dlatego jest fanką metody projektu, CLIL i Design Thinking, a także wykorzystania ścieżek edukacyjnych oraz wdrażania nowoczesnych technologii w nauczaniu języków obcych.
Od niedawna, jako trenerka nauczycieli i coach językowy, prowadzi szkolenia dla nauczycieli, podczas których pokazuje narzędzia, które usprawniają proces nauczania/uczenia się i świadomie wspierają w rozwoju zarówno nauczycieli, jak i uczniów. Od wielu lat koordynuje i moderuje ogólnopolskie projekty i programy edukacyjne oraz wdraża innowacje pedagogiczne. Ponadto, od kilkunastu lat pełni funkcję egzaminatora OKE w Poznaniu z zakresu egzaminu maturalnego z języka angielskiego.
Jest absolwentką Uniwersytetu Opolskiego (Język Biznesu – angielski i rosyjski) oraz Wyższej Szkoły Języków Obcych w Poznaniu.
![](https://cms.nowaera.pl/data/scale/900/17/e3/bddc1e5b4f5b7e99da7f0540f1dd156f17e39205c6e1691067175dc678242bfd.png.webp)
Anna Życka
Jest absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego (Wydział Filologiczny / Germanistyka).
Była stypendystką Universität Hannover oraz Humboldt Universität Berlin. Przez wiele lat lat była nauczycielem języka niemieckiego w jednej z łódzkich szkół oraz lektorem i metodykiem EMPiK SCHOOL w Łodzi. Obecnie jest współtwórcą szkoły językowej w centrum Łodzi -EXPERTSCHOOL. Anna jest również egzaminatorem TELC do poziomu C1, Medizin Deutsch B2/C1 oraz Telc Deutsch B1-B2 Pflege.
Wielokrotnie uczestniczyła w szkoleniach organizowanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Łodzi i uzyskała kwalifikacje jako egzaminator maturalny i gimnazjalny. Pełniła funkcję egzaminatora, weryfikatora i Przewodniczącej Zespołu Egzaminacyjnego OKE. Anna ciągle podnosi swoje kwalifikacje zawodowe.
Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Mediacja społeczna, rodzinna i szkolna – Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi i Zarządzanie Oświatą – Centrum Kształcenia Podyplomowego przy Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi oraz ostatnio na Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Zarządzania ukończyła Akademię Trenera Biznesu.