
Aktywna tablica SPE
Informacje dla nowych klientów
Co otrzymasz w ramach zakupu konkretnego programu
Kliknij w wybrany produkt aby poznac listę elementów wchodzących w jego skład.
- PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE

PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE
- KONCENTRACJA UWAGI PRO

KONCENTRACJA UWAGI PRO
- MOC EMOCJI Poziom 2

MOC EMOCJI Poziom 2
- Spektrum Autyzmu PRO

Spektrum Autyzmu PRO
- Spektrum Autyzmu PRO 2

Spektrum Autyzmu PRO 2
- Matświat

Matświat
- Wspomaganie rozwoju PRO

Wspomaganie rozwoju PRO
- Dysleksja PRO

Dysleksja PRO
- DYSLEKSJA PRO Poziom 2

DYSLEKSJA PRO Poziom 2
- Logopedia PRO pakiet Podstawowy

Logopedia PRO pakiet Podstawowy
- Logopedia PRO pakiet GOLD

Logopedia PRO pakiet GOLD
- Logopedia PRO pakiet Poszerzony

Logopedia PRO pakiet Poszerzony
- Logopedia PRO pakiet Platinum

Logopedia PRO pakiet Platinum
- Logopedia PRO Logo-gry

Logopedia PRO Logo-gry
- Logopedia PRO Logorytmika

Logopedia PRO Logorytmika
- Logopedia PRO Mówiące Obrazki

Logopedia PRO Mówiące Obrazki
- Logopedia PRO Obrazkowy słownik

Logopedia PRO Obrazkowy słownik
- Logopedia PRO Zabawy słowem

Logopedia PRO Zabawy słowem
- Śmiało do szkoły

Śmiało do szkoły
- MOC EMOCJI

MOC EMOCJI
- Każdy uczeń to uczeń zdolny

Każdy uczeń to uczeń zdolny
- Uczeń na start

Uczeń na start
Obowiązki dyrektora szkoły lub organu prowadzącego
Pamiętaj, że przyznanie wsparcia finansowego w programie Aktywna tablica nakłada na dyrektora placówki obowiązki związane z realizacją programu. Oprócz zakupienia sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii, organ prowadzący lub upoważniony przez niego dyrektor jest obowiązany do:
- zapewnienia instalacji, uruchomienia oraz zintegrowania zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii z infrastrukturą szkolną przez dostawców tych urządzeń i oprogramowania;
- zapewnienia technicznych szkoleń nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii realizowanych przez dostawców tych urządzeń i oprogramowania.
Instalacja i wsparcie techniczne
Pod poniższym linkiem znajdziesz wszystkie dokumenty obowiązującego dla programów eduSensus, takie jak (w zależności od programu):
- deklaracja zgodności,
- instrukcja instalacji,
- instrukcja – karta pamięci,
- umowa licencyjna i warunki gwarancji.
Chcesz dowiedzieć się więcej o działaniu programów i wszystkich jego funkcjonalnościach? Poszukaj swojego tematu wśród pytań najczęściej zadawanych przez naszych klientów.
Mimo wszystko potrzebujesz wsparcia technicznego? Masz pytania o działanie programu, lub problem, który wymaga konsultacji technicznej?
Kliknij w poniższy link i skontaktuj się z działem wsparcia w dogodnej dla siebie formie.
Wymagania dla szkół
Udział w programie "Aktywna tablica" nakłada konkretne obowiązki na placówkę, która otrzymała wsparcie finansowe. Służą one efektywnemu wdrożeniu TIK do nauczania i nabywaniu nowych komeptencji przez nauczycieli. Te wymagania zostały wymienione w par. 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”, z późn. zmianami.
Upewnij się, że Twoja szkoła wypelnia wszystkie wymagania wynikające z programu:
Organy prowadzące są obowiązane zapewnić, aby szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, szkoły za granicą i SOSW, w odniesieniu do których otrzymały wsparcie finansowe, podjęły działania dotyczące wdrożenia stosowania TIK w procesie nauczania polegające na:
1) uczestniczeniu przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu:
a) 2 lub 3 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych mniej niż 10 nauczycieli,
b) 4 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych od 10 do 20 nauczycieli,
c) 5 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych powyżej 20 nauczycieli;
Pamiętaj!
Nowa Era wspólnie z Centrum Kompetencji Vulcan zapraszają wszystkie szkoły, które realizują zamówienie z programu Aktywna tablica, do udziału w cyklu szkoleń z TIK. Pozwala to kadrze pedagogicznej nabyć nowe kompetencje, a dyrektorowi szkoły - wypełnić obowiązek wdrożenia zakupionych sprzętów i oprogramowania do bieżącej pracy.
2) uczestniczeniu przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowaniu w szkole lub SOSW, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w mię-dzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wy-korzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
3) wyznaczeniu szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole lub SOSW oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły lub SOSW i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły lub SOSW z wykorzystaniem TIK;
4) wykorzystywaniu TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;
5) przedstawieniu organowi prowadzącemu szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, szkołę za granicą lub SOSW sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach lub SOSW na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
c) ocenę stopnia realizacji przez szkoły lub SOSW zadań wynikających z udziału w Programie;
6) wypełnianiu ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu.
Pamiętaj!
Jako producent oprogramowania terapeutycznego i multimedialnych narzędzi do pracy dydaktycznej i terapeutycznej nieustannie weryfikujemy jakość i skuteczność naszych rozwiązań. Dlatego możemy zaoferować klientom Nowej Ery wiarygodne wzory sprawozdań, obejmujących ocenę wpływu stosowania TIK na proces nauczania dzieci ze SPE.
Nowa Era partnerem szkół

Przygotowanie wniosku
Pomagamy w skompletowaniu dokumentów do wniosku w modułach dotyczących uzasadnienia i kalkulacji kosztów.
Konsultacja dotycząca wyboru i zakupu sprzętu
Służymy fachową informacją o sprzęcie i jego praktycznym zastosowaniu w szkole, pomagamy dobrać pomoce terapeutyczne do orzeczeń i opinii. Pomagamy przygotować właściwą dokumentację zakupową.
Wdrożenie technologiczne
Dostarczamy sprzęt do szkół, a w formie szkoleń i instrukcji online zapoznajemy użytkowników z technologią i zapewniamy wsparcie techniczne po zakupie.
Szkolenia merytoryczne z TIK
Zapraszamy nauczycieli i specjalistów na kompleksowy program rozwojowy nt. TIK w pracy z uczniami ze SPE, realizowany we współpracy z Centrum Kompetencji VULCAN.
Rozliczenie i sprawozdanie z realizacji programu
Gwarantujemy przygotowanie wzorcowego dokumentu sprawozdania do wykorzystania lub dostosowania do indywidualnych potrzeb placówki.









