Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

Aktywna tablica SPE

Informacje dla nowych klientów

Dziękujemy za skorzystanie z oferty pomocy terapeutycznych, sprzętu i oprogramowania Nowej Ery w programie Aktywna tablica w latach 2020-2024. Poniżej znajdą Państwo informacje potrzebne do instalacji, uruchomienia oraz zintegrowania zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu lub pomocy dydaktycznych, z infrastrukturą szkolną. 

Co otrzymasz w ramach zakupu konkretnego programu

Kliknij w wybrany produkt aby poznac listę elementów wchodzących w jego skład.

Obowiązki dyrektora szkoły lub organu prowadzącego

Pamiętaj, że przyznanie wsparcia finansowego w programie Aktywna tablica nakłada na dyrektora placówki obowiązki związane z realizacją programu. Oprócz zakupienia sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii, organ prowadzący lub upoważniony przez niego dyrektor jest obowiązany do:

  • zapewnienia instalacji, uruchomienia oraz zintegrowania zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii z infrastrukturą szkolną przez dostawców tych urządzeń i oprogramowania;
  • zapewnienia technicznych szkoleń nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii realizowanych przez dostawców tych urządzeń i oprogramowania.

Instalacja i wsparcie techniczne

Zastanawiasz jak uruchomić programy eduSensus, jak skonfigurować Aplikację Terapeuty i skorzystać ze wszystkich funkcjonalności programów? Skorzystaj z gotowych, krótkich filmów instruktażowych eduSensus.

Pod poniższym linkiem znajdziesz wszystkie dokumenty obowiązującego dla programów eduSensus, takie jak (w zależności od programu):

  • deklaracja zgodności,
  • instrukcja instalacji,
  • instrukcja – karta pamięci,
  • umowa licencyjna i warunki gwarancji.

Chcesz dowiedzieć się więcej o działaniu programów i wszystkich jego funkcjonalnościach? Poszukaj swojego tematu wśród pytań najczęściej zadawanych przez naszych klientów

Mimo wszystko potrzebujesz wsparcia technicznego? Masz pytania o działanie programu, lub problem, który wymaga konsultacji technicznej?

Kliknij w poniższy link i skontaktuj się z działem wsparcia w dogodnej dla siebie formie. 

Wymagania dla szkół

Udział w programie "Aktywna tablica" nakłada konkretne obowiązki na placówkę, która otrzymała wsparcie finansowe. Służą one efektywnemu wdrożeniu TIK do nauczania i nabywaniu nowych komeptencji przez nauczycieli. Te wymagania zostały wymienione w par. 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”, z późn. zmianami.

Upewnij się, że Twoja szkoła wypelnia wszystkie wymagania wynikające z programu:

Organy prowadzące są obowiązane zapewnić, aby szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, szkoły za granicą i SOSW, w odniesieniu do których otrzymały wsparcie finansowe, podjęły działania dotyczące wdrożenia stosowania TIK w procesie nauczania polegające na:
1) uczestniczeniu przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu:
a) 2 lub 3 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych mniej niż 10 nauczycieli,
b) 4 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych od 10 do 20 nauczycieli,
c) 5 osób – w przypadku szkoły lub SOSW, w której jest zatrudnionych powyżej 20 nauczycieli;

Pamiętaj!

Nowa Era wspólnie z Centrum Kompetencji Vulcan zapraszają wszystkie szkoły, które realizują zamówienie z programu Aktywna tablica, do udziału w cyklu szkoleń z TIK. Pozwala to kadrze pedagogicznej nabyć nowe kompetencje, a dyrektorowi szkoły - wypełnić obowiązek wdrożenia zakupionych sprzętów i oprogramowania do bieżącej pracy. 

2) uczestniczeniu przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowaniu w szkole lub SOSW, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w mię-dzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wy-korzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;

3) wyznaczeniu szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole lub SOSW oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły lub SOSW i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły lub SOSW z wykorzystaniem TIK;

4) wykorzystywaniu TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;

5) przedstawieniu organowi prowadzącemu szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, szkołę za granicą lub SOSW sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach lub SOSW na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
c) ocenę stopnia realizacji przez szkoły lub SOSW zadań wynikających z udziału w Programie;
6) wypełnianiu ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu.

Pamiętaj!

Jako producent oprogramowania terapeutycznego i multimedialnych narzędzi do pracy dydaktycznej i terapeutycznej nieustannie weryfikujemy jakość i skuteczność naszych rozwiązań. Dlatego możemy zaoferować klientom Nowej Ery wiarygodne wzory sprawozdań, obejmujących ocenę wpływu stosowania TIK na proces nauczania dzieci ze SPE.

Nowa Era partnerem szkół

Pomagamy szkołom w pozyskaniu środków oraz wspieramy na każdym etapie programu „Aktywna tablica”. Wygodnie, w jednym miejscu, u zaufanego dostawcy edukacyjnego dyrektorzy szkół mogą zamówić wszystkie narzędzia objęte finansowaniem.

Przygotowanie wniosku 
Pomagamy w skompletowaniu dokumentów do wniosku w modułach dotyczących uzasadnienia i kalkulacji kosztów.

Konsultacja dotycząca wyboru i zakupu sprzętu
Służymy fachową informacją o sprzęcie i jego praktycznym zastosowaniu w szkole, pomagamy dobrać pomoce terapeutyczne do orzeczeń i opinii. Pomagamy przygotować właściwą dokumentację zakupową.

Wdrożenie technologiczne
Dostarczamy sprzęt do szkół, a w formie szkoleń i instrukcji online zapoznajemy użytkowników z technologią i zapewniamy wsparcie techniczne po zakupie. 

Szkolenia merytoryczne z TIK
Zapraszamy nauczycieli i specjalistów na kompleksowy program rozwojowy nt. TIK w pracy z uczniami ze SPE, realizowany we współpracy z Centrum Kompetencji VULCAN.

Rozliczenie i sprawozdanie z realizacji programu
Gwarantujemy przygotowanie wzorcowego dokumentu sprawozdania do wykorzystania lub dostosowania do indywidualnych potrzeb placówki.