Wielka Przygoda. Klasa 2, część 1. Ćwiczenia do edukacji matematycznej

Autorzy: Krystyna Sawicka, Ewa Swoboda

Ćwiczenia matematyczne z serii „Wielka Przygoda” klasa 2 cz. 1 dają dziecku możliwość wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Zeszyty ćwiczeń, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.

  • Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.
  • Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.
  • Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.
  • Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami. Pokazują, że opisany w zadaniu problem można rozwiązać na kilka sposobów uczeń uświadamia sobie, że dany wynik można uzyskać, stosując różne metody obliczeń i że każda z nich może być właściwa.
  • Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych, abstrakcyjnych pojęć matematycznych.
  • Dają możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.
  • Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.
  • Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w których można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.
  • Rozwijają spostrzeganie, wyobraźnię i pamięć.
  • Kształcą dociekliwość, wytrwałość w pokonywaniu trudności i koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą oraz myślenie kombinatoryczne. Zadania tekstowe ćwiczą umiejętność porządkowania danych.
  • Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną, uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
Strefa narzędzi
Strefa wiedzy
Strefa rozwoju

Zobacz także